♥ Dag 01 - Om mig

Nu kör jag!
Jag heter Sandra Nathalie Marie Jérabek och bor i Gävle, södra Bomhus. Jag är 14 år och går i sjuan.
Jag har 7 äldre syskon fast alla dom är över 20 år förutom en för han är 19, tråkigt haha! Min pappa är från Tjeckien, så jag är väl 25% - 50% tjeck. Haha..Så där ifrån kommer också mitt efternamn!
Jag har stort intresse till att resa, då menar jag också långa roadtrips med t.ex. hyrbil som vi gjorde i USA. Jag gillar också att teckna, fotografera och en massor av mer.
Jag hatar spindlar, skolan, vänner som sviker/ljuger/dissar och att bli tvingad till saker jag inte vill..
Jag har en fruktansvärt bra humor, iaf när jag är glad & positiv.
När jag blir äldre har jag tankar om att plugga till reseledare, i Thailand.
Så då har jag också tankar om att flytta dit sen också! Hoppas på de iaf.




Bjuder på lite frågor + svar oxå!

Namn: Nathalie
Efternamn: Jérabek
Andranamn: Sandra, Marie
Ålder: 14
Familj: Mamma, pappa, 7 syskon
Syskon: Daniel, Mattias, Jonny, Annica, Kristoffer, Simon & Victor.
Föräldrar: Jiri & Britt-Marie
Favoritmat: Thaimat
Favoritgodis: typ allt möjligt förutom nötter & äckliga mjuka godisar i lösgodis!
Favoritfärg: Limegrön, rosa, svart
Favoritdjur: Ekorre
Favoritfrukt/bär: Gillar inte bär & nästan inga frukter heller. Men typ gröna äpplen och apelsiner. Lite ananas.
Favoritfilmer: King Kong, avatar
Favoritdricka: Vira Blåtira, Trocadero, Cola
Favoritblomma: röda rosor ;)
Favoritlåt: Oj, har så många olika favorit låtar! Kan inte välja en.
Favoritseriefigur: Piff & Puff :)
Favorit TV-program: Desperate Housewives, Familjen Annorlunda :)
Favoritsida på Internet: Facebook, felsms.com
Favoritdataspel: Haha oj, har inte spelat data spel på länge!
Favorit TV-spel: wii
Favoritkortspel: Skip-Bo :)
Favoritsak: min dator
Favoritbok: Alla FEM-böcker
Favoritaffär: lusthuset ofc? :0 hahahah nerå, men typ många
Jag brukar shoppa i: Lite överallt, hehe
Favoritårstid: Sommar!
Favoritmånader: Juni och juli.
Favoritämne i skolan: Geografi
Det tråkigaste ämnet i skolan: Matte!
Eget rum: Ja.
Färg på huset: Vitt, ljusblått
Färg på mitt rum: Rosa fula tapeter sen 6-års -.-
Husbuss: Nej
Husvagn: Nej
Husbil: Nej
Min skola heter: Vet inte?
Mormor: Gerd
Morfar: Bertil
Farmor:
Gunnborg, men hon är död..
Farfar: Joseph, men han är död..
Sidor på nätet jag är medlem på:
Mååånga...men bl.a. Bilddagboken, Facebook, Blogg.se :)
Husdjur:
Ja, marsvin, fiskar, en salamander
Djur jag haft: En massa...
Intressen:
Se på film, datorn, blogga, va med kompisar, fotografera mm
Idrottsgren jag är intresserad av: Fotboll kanske.
Kompisar:
Cornelia, Frida, Zandra, Ida typ? Har en massa andra vänner runt om i Sverigeee!
Idoler: Lady Gaga, Flo-Rida, Rihanna, David Guetta, & massa fler.

Bor: I Gävle.
Sport jag varit med i: Fotboll, Innebandy, Pingis
Varför jag slutade: Pallade inte mer bara.
Singel: Jao.
Det bästa jag vet: Resa
Det värsta jag vet: Spindlar, Skolan, Hårstrån i maten, 'Polare' som sviker/ljuger/dissar -.-'
Samlar på: massa skit
Skriver dagbok: Nej, bloggar istället
Höjdrädd: Nja.
Mörkrädd: Ja
Aktiviteter jag går på: Inget
Glasögon: Nej!
Hål i öronen: Ja, trodde alla hade de? ;d
Fräknar: Nej fan va fult!
Kändisar jag sett: Nanne Grönvall, Nordman, Sören Olsson, Anders Jacobsson, & massa fler på Furuvik, Kristen Stewart, Taylor Lautner.. har nog glömt nån, de va så länge sen så ja minns knappt..
Vart jag sett kändisar: Valbo, Furuvik, på tranmur, på hovet i sthlm
Kändiskar jag pratat med: Beyoncé!

MSN: [email protected]
BDB: 970218 @ bdb
Bloggar jag läser: Fokis, Micahs, & massa andra små bloggar
Min blogg: http://nnattaaahh.blogg.se/   http://tiiepfjortisstyle.blogg.se/     ;)
Kusiner: Richard, Robert, Jennifer, Andréa, Marcus, Johanna, Madicken, Rassmus, Ronja, Lennie, Manfred. Har kusiner i Tjeckien också men kommer inte ihåg vad dom heter...
Jag är allergisk mot: ingenting, trorja?
Lyckotal: 18, 28
Lyckodag: Har ingen.
Jag vill bli:
Reseledare, konstnär
Min högsta önskan: Att flytta till Thailand och slippa allt skit i Sverige!

 

 

Dag 01 avklarad. TjarrÅÅ


Kommentarer

- Taskiga kommentarer tas bort, så ingen idé att kommentera nå dumt.
- Länkbyten? Visst!
- Följa varann via bloglovin'? Absolut!
- Har du några frågor? Fråga på!
- Kontakta mig på [email protected].
- Va helst inte anonym!

Kommentera inlägget här!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som kan se den)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback